Bäst på sökmotoroptimering i YHD3DB

Vill du bli grym på sökmotoroptimering?

I kursen Digital Business så lär man sig både Google Analytics, Google Ads och SEO. Det som är så bra är att du sedan kopplar ihop dessa för att optimera din hemsidan och följa dina resultat.

Vad betyder Sökmotoroptimerng?

Sökmotoroptimering – Heter på engelska ”Search Engine Optimization” och förkortas därav ofta SEO. Som man hör på namnet så handlar det om att optimera sin hemsidan så att den kommer högt upp organiskt i sökresultaten. Så folk väljer att klicka sig in på din webbplats vilket förhoppningsvis även leder till en konvertering. 

Alla som har en webbsida vill få in trafik till sin hemsidan och att få organisk trafik betyder att Google tycker att din hemsida har svaren på besökarens sökresultat och väljer att visa din sida. Motsatsen till organisk trafik är betald trafik vilket innebär att du har betalt för att genom en annons synas på besökarens sökresultat. 

Men det är klart att kan man synas utan att behöva betala för det så väljer vi ju det!

Bli bäst på sökmotoroptimering

För att hjälpa dig att bli bäst på sökoptimering så ska du få lite tips och trix som är bra att tänka på. Det första tipset får du redan nu!

När någon söker på något på exempelvis Google så vill Google såklart ge ett så bra svar på frågan som möjligt. Det är alltså viktigt att ha bra landningssidor – oavsett vilken sida som blir personens förstasida på din hemsida så ska den vara tydlig och relevant för besökaren. 

Möjligheterna till att exponeras ökar med antalet undersidor, det är alltså viktigt att ha bra anpassade målsidor för dina produkter. 

Därav så lägger jag min sida för Tips och trix för SEO på en undersida. Så klicka dig vidare till undersidan bland mina kategorier eller klicka helt enkelt här

Vill du veta mer om utbildningen Digital Business Developer eller hur du ansöker så kan du trycka på någon av knapparna nedan.